Szlak: Czerwony - do starego torowiska

Wysoka Wieś – Dylewska Góra – Janowo - Wólka Klonowska – Wygoda – Glaznoty – Wysoka Wieś
Szlak przebiega w większości polnymi drogami polnymi, choć ma też bardzo ciekawe odcinki leśne i kilka krótkich odcinków drogami asfaltowymi. Początkowo prowadzi przez szczyt Dylewskiej góry, dalej szlak biegnie wspólnie ze szlakami spacerowymi i zielonym rowerowym a następnie skręca w las. Ten odcinek leśny jest w dalszej części nieprzejezdny rowerem. Po wyjściu z lasu mijamy ostatnie zabudowania Janowa i wychodzimy na powiatową drogę Pietrzwałd-Klonowo. Przed Klonowem schodzimy z asfaltu i przez Wólkę Klonowską idziemy raz lasem a raz polem do pierwszych zabudowań Wygody, gdzie wchodzimy na torowisko dawnej linii kolejowej, jeszcze krótki odcinek asfaltem i wchodzimy na odcinek, który należy do wyjątkowo urokliwych ponieważ droga prowadząca wpierw w wąwozie, wychodzi na wysoki nasyp po obu stronach którego są otoczone lasem łąki. Z torowiska schodzimy pod wiadukt, gdzie napotykamy zielony szlak rowerowy. W Glaznotach szlak przebiega obok czynnego neogotyckiego kościoła katolickiego. Na skrzyżowaniu w centrum wsi przecinamy czarny szlak pieszy, żegnamy szlak rowerowy i wspinając się kamienistą drogą pod górę wracamy w kierunku Wysokiej Wsi. następnie najkrótsza drogą prowadzi z powrotem do Wysokiej Wsi.